Deklaracja dostępności

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony otwock.pracagov.pl.

Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • brak dostępności języka migowego,
  • W serwisie występują skany dokumentów, niemożliwe do odczytania przez narzędzie czytające dla osób niewidomych. W takim przypadku, aby zapoznać się z jego treścią prosimy o wykorzystanie bezpłatnego narzędzia RoboBraille lub OCR do odczytu treści skanu lub kontakt z nami – postaramy się udostępnić potrzebną treść wskazanego dokumentu,
  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchoniemych,
  • formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Nadmierne koszty

„Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty.

Treści nieobjęte przepisami

  • które nie zostały ani przez nas, ani dla nas wytworzone, jak również nie zostały przez nas nabyte,
  • których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której nie jesteśmy uprawnieni,
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Eryka Godoń — mejlowo waot@praca.gov.pl lub telefonicznie 22 788 27 59.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

 

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku, ul. Górna 11, 05-400 Otwock

Do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku prowadzi ogólnodostępne wejście porzez drzwi zewnętrzne z możliwością regulacji o dodatkowe skrzydło

Budynek urzedu jest parterowy, z holu głównego można dostać się do wszystkich, niezbędnych dla interesantów pomieszczeń urzędu. Wszystkie drzwi są przestronne i posiadają odpowiednią szerokość zapewniającą swobodne poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich. W holu znajdują się wyodrębnione stanowiska i punkt informacyjny do obsługi petentów oraz toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym (napisów) dla osób słabo widzących.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się po lewej stronie od drzwi wejściowych.

Przed budynkiem jest miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Zapewniono możliwość obsługi osób głuchoniemych i słabosłyszących poprzez zdalny dostęp do tłumacza języka migowego. Usługa ta realizowana jest za pośrednictwem "Zielonej Linii" - platformy dedykowanej do uzyskania informacji związanych z realizacją zadań publicznych służb zatrudnienia.
Z usługi można skorzystać po wcześniejszym umówieniu telefonicznycm

W budynku jest przenośna pętla indukcyjna.

Załączniki

WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ LUB INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ
WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ LUB INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ.pdf 529 KB
WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ
WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ.pdf 434 KB
Informacje o publikacji dokumentu