Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony otwock.pracagov.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- brak dostępności języka migowego,
- W serwisie występują skany dokumentów, niemożliwe do odczytania przez narzędzie czytające dla osób niewidomych. W takim przypadku, aby zapoznać się z jego treścią prosimy o wykorzystanie bezpłatnego narzędzia RoboBraille lub OCR do odczytu treści skanu lub kontakt z nami – postaramy się udostępnić potrzebną treść wskazanego dokumentu,
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchoniemych,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Nadmierne koszty
„Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty.
Treści nieobjęte przepisami
- które nie zostały ani przez nas, ani dla nas wytworzone, jak również nie zostały przez nas nabyte,
- których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której nie jesteśmy uprawnieni,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Eryka Godoń — mejlowo waot@praca.gov.pl lub telefonicznie 22 788 27 59.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Wiesław Leszko — Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku,
- Adres: ul. Górna 11, 05-400 Otwock,
- mejl: sekretariat@pup.powiat-otwocki.praca.gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku, ul. Górna 11, 05-400 Otwock
Do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku prowadzi ogólnodostępne wejście porzez drzwi zewnętrzne z możliwością regulacji o dodatkowe skrzydło
Budynek urzedu jest parterowy, z holu głównego można dostać się do wszystkich, niezbędnych dla interesantów pomieszczeń urzędu. Wszystkie drzwi są przestronne i posiadają odpowiednią szerokość zapewniającą swobodne poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich. W holu znajdują się wyodrębnione stanowiska i punkt informacyjny do obsługi petentów oraz toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym (napisów) dla osób słabo widzących.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się po lewej stronie od drzwi wejściowych.
Przed budynkiem jest miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Zapewniono możliwość obsługi osób głuchoniemych i słabosłyszących poprzez zdalny dostęp do tłumacza języka migowego. Usługa ta realizowana jest za pośrednictwem "Zielonej Linii" - platformy dedykowanej do uzyskania informacji związanych z realizacją zadań publicznych służb zatrudnienia.
Z usługi można skorzystać po wcześniejszym umówieniu telefonicznycm
W budynku jest przenośna pętla indukcyjna.