Wyszukiwarka opisów zawodów
Nazwa: | Pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta |
---|---|
Kod: | 332202 |
Synteza: |
Pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta realizuje usługi za pomocą narzędzi teleinformatycznych.
Pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta wykonuje pracę o charakterze usługowym. Odpowiada za nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami oraz budowanie relacji pozwalających na dłuższą współpracę. Udziela klientom informacji o usługach/produktach oferowanych przez zatrudniającą go organizację i wyjaśnia im wszelkie wątpliwości. Przyjmuje zlecenia, które po sprawdzeniu pod względem merytorycznym i formalnym, przekazuje do realizacji oraz informuje klientów o statusie zlecenia. Pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta odpowiada również za właściwy przepływ informacji pomiędzy klientem a działami przedsiębiorstwa powiązanymi z obsługą klienta. Do jego zadań może należeć również sprzedaż produktów/usług, przygotowywanie odpowiedniej dokumentacji i raportów, przyjmowanie reklamacji, przeprowadzanie ankiet i badań satysfakcji klientów.
|
Zadania zawodowe: |
Pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta powinien posiadać wykształcenie średnie ogólne. Wiedzę merytoryczną branżową zdobywa podczas szkoleń wstępnych. Przyuczenie na stanowisku pracy obejmuje zagadnienia z zakresu stosowania systemów i programów do obsługi klienta, wykorzystywania i uzupełniania baz danych, obsługi urządzeń biurowych, np. faksu, kserokopiarki, drukarki. Wymagana jest znajomość zasad prawa konsumenckiego i ochrony danych osobowych. W przypadku zatrudnienia pracownika centrum elektronicznej obsługi klienta w przedsiębiorstwach o zasięgu międzynarodowym może być wymagana znajomość wskazanego języka obcego na poziomie średniozaawansowanym lub zaawansowanym.
|
Dodatkowe zadania zawodowe: | . |