Otwock, dnia 10.11.2022
Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku ogłasza
nabór wniosków o przyznanie d o f i n a n s o w a n i a
na podjęcie działalności gospodarczej
w ramach projektu pt.: „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie otwockim (IV)"
współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Oś Priorytetowa I
Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 1.1 Wsparcie osób młodych pozostających
bez pracy na regionalnym rynku pracy, Poddziałanie 1.1.1 Wsparcie udzielane
z Europejskiego Funduszu Społecznego.
O dofinansowanie na rozpoczęcie działalności gospodarczej mogą ubiegać się osoby młode w wieku 18-29 lat zarejestrowane w PUP w Otwocku jako bezrobotne, w szczególności: - z niepełnosprawnościami, - długotrwale bezrobotne, - o niskich kwalifikacjach (osoby posiadające wykształcenie co najwyżej średnie) |
UWAGA:
Przed złożeniem wniosku prosimy o:
- zapoznanie się z Regulaminem przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej obowiązującym w Powiatowym Urzędzie Pracy w Otwocku,
- skontaktowanie się ze swoim doradcą klienta w celu zaplanowania zasadności wsparcia (dofinansowanie do działalności gospodarczej) w Indywidualnym Planie Działania (IPD).
Ponadto zwracamy uwagę: dokonując rejestracji jako osoba bezrobotna należy załączyć do karty rejestracyjnej dokumenty potwierdzające kwalifikacje, doświadczenie zawodowe Wnioskodawcy do planowanej działalności gospodarczej, np.: świadectwa ukończenia szkoły, świadectwa pracy, certyfikaty.
ZASADY NABORU WNIOSKÓW
Termin składania wniosków: | 17.11.2022 – 24.11.2022 Wnioski, które wpłyną do urzędu przed lub po wskazanym terminie nie podlegają rozpatrzeniu |
Miejsce składania wniosków: | Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku 05-400 Otwock ul. Górna 11 |
Sposób i forma składania wniosków: | lub drogą pocztową , lub za pośrednictwem kuriera. W przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem poczty lub kuriera decyduje data wpływu do urzędu, -
wnioski należy składać wyłącznie na obowiązującym formularzu opracowanym przez PUP w Otwocku, -
wniosek należy wypełnić czytelnie bez pozostawiania niewypełnionych rubryk/ punktów, jeżeli któraś z pozycji wniosku nie dotyczy Wnioskodawcy należy wpisać: „nie dotyczy", „brak", „nie posiadam", „nie wymagane", -
niedopuszczalne jest jakiekolwiek modyfikowanie lub usuwanie elementów wniosku – dopuszcza się dodawanie stron, rozszerzanie rubryk wynikających z objętości treści, -
wniosek powinien być zszyty lub w inny sposób trwale połączony uniemożliwiając wysunięcie się którejkolwiek strony, -
należy sporządzić kopię wniosku, ponieważ Urząd nie wydaje wniosku oraz nie sporządza jego kserokopii, -
wniosek przed jego złożeniem nie podlega konsultacji |
WARUNKI UBIEGANIA SIĘ O ŚRODKI FINANSOWE NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Kto może składać wnioski: | Środki na podjęcie działalności gospodarczej mogą być przydzielone osobie bezrobotnej zarejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Otwocku, która: -
w okresie 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku: -
nie odmówiła bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy lub innej formy pomocy określonej w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy zwanej dalej „ustawą" oraz udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, o której mowa w art.62a ustawy, -
nie przerwała z własnej winy szkolenia, stażu, realizacji indywidualnego planu działania, udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, o których mowa w art. 62a ustawy, wykonywania prac społecznie użytecznych lub innej formy pomocy określonej w ustawie, -
po skierowaniu podjęła szkolenie, przygotowanie zawodowe dorosłych, staż, prace społecznie użyteczne lub inną formę pomocy określoną w ustawie, -
nie otrzymała bezzwrotnych środków Funduszu Pracy lub innych bezzwrotnych środków publicznych na podjęcie działalności gospodarczej lub rolniczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej, -
spełnia warunki przepisów rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis ( DZ. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1), -
nie posiadała wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, a w przypadku jego posiadania w dniu przypadającym w okresie przed upływem co najmniej 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku o dofinansowanie zakończyła działalność gospodarczą, -
zakończyła prowadzenie działalności gospodarczej w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, ogłoszonego z powodu COVID-19, w związku z wystąpieniem tego stanu, w okresie krótszym niż 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku o dofinansowanie, a symbol i przedmiot planowanej działalności gospodarczej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) na poziomie podklasy jest inny od działalności zakończonej, -
nie była karana w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 06 czerwca 1997 r. – Kodeks karny, -
nie złożyła wniosku do innego starosty o przyznanie dofinansowania lub przyznanie jednorazowo środków na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej, -
zamierza prowadzić działalność na terenie województwa mazowieckiego (przez prowadzenie działalności gospodarczej w rozumieniu niniejszego regulaminu uważa się posiadanie przez bezrobotnego siedziby firmy na terenie województwa mazowieckiego), -
zobowiąże się wykorzystać środki zgodnie z przeznaczeniem i rozliczyć je w terminie 2 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej, -
zobowiąże się do zwrotu środków otrzymanych a nie wydatkowanych w terminie 2 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej, -
zobowiąże się rozpocząć działalność gospodarczą po otrzymaniu środków z Funduszu Pracy i prowadzić ją przez okres co najmniej 12 miesięcy od dnia jej rozpoczęcia (termin liczony zgodnie z art. 112 Kodeksu cywilnego, np. rozpoczęcie działalności w dniu 17.05.2021 r. prowadzenie do dnia 17.05.2022 r.) oraz nieskładania w tym okresie wniosku o zawieszenie jej wykonywania, -
zobowiąże się nie podejmować zatrudnienia w okresie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej, -
posiada wymagane uprawnienia do prowadzenia planowanej działalności (np.: licencje, zezwolenia), -
w przypadku posiadania meldunku czasowego na terenie działania Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku, okres zameldowania musi wynosić co najmniej 18 miesięcy od dnia złożenia wniosku, -
nie była karana zakazem dostępu do środków publicznych, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych |
ZASADY OCENY WNIOSKÓW
KRYTERIUM OCENY WNIOSKU | PUNKTACJA |
Ocena merytoryczna wniosku |
-
RODZAJ PLANOWANEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ max 2 pkt |
-
Usługa/ produkcja | 2pkt |
-
Handel | 1pkt |
-
KWALIFIKACJE, DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE ZWIĄZANE Z PLANOWANĄ DZIAŁALNOŚCIĄ GOSPODARCZĄ max 6 pkt |
-
Poziom doświadczenia zawodowego i kwalifikacje (wykształcenie, udokumentowany staż pracy uprawnienia, szkolenia, kursy, certyfikaty) | 0-6pkt |
-
OPIS PLANOWANEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ max 12 pkt |
-
Przedmiot i zakres planowanej działalności, motywy założenia przedsiębiorstwa i krótkie uzasadnienie wyboru branży; Analiza SWOT planowanego przedsiębiorstwa -
Analiza ryzyka i działań naprawczych planowanego przedsięwzięcia | 0-6pkt 0-6pkt |
-
LOKALIZACJA PLANOWANEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ max 2 pkt |
-
Siedziba działalności gospodarczej na terenie powiatu otwockiego | 2pkt |
-
Siedziba poza terenem powiatu otwockiego | 0pkt |
-
DZIAŁANIA PODJĘTA NA RZECZ URUCHOMIENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ max 4 pkt |
-
Udział środków własnych w stosunku do wnioskowanej wysokości środków na podjęcie działalności gospodarczej: |
-
pow. 50% | 2pkt |
-
30% - 50% | 1pkt |
-
Przedwstępne potwierdzenia/ zobowiązania współpracy z potencjalnymi kontrahentami (dostawcy, odbiorcy) | 0-2pkt |
-
SZCZEGÓŁOWA SPECYFIKACJA WYDATKÓW W RAMACH WNIOSKOWANYCH ŚRODKÓW max 6 pkt |
-
Stopień przydatności ( pod kątem niezbędności i zbieżności) planowanych zakupów do planowanej działalności gospodarczej | 0-6pkt |
-
ANALIZA FINANSOWA max 6 pkt |
-
Obiektywna ocena Komisji dokonana na podstawie przedstawionej kalkulacji finansowej, m. in. pod względem realności podanych kwot związanych z poniesionymi kosztami i przychodami, podanych kwot pod względem rachunkowym | 0-6pkt |
-
PROPONOWANA FORMA ZABEZPIECZENIA max 2 pkt |
-
weksel z poręczeniem wekslowym(aval), -
blokada rachunku bankowego, gwarancja bankowa -
akt notarialny o dobrowolnym poddaniu się egzekucji przez dłużnika | 2pkt 1pkt 0pkt |
SUMA | 40 |
MINIMALNA LICZBA PUNKTÓW JAKĄ TRZEBA UZYSKAĆ, ABY WNIOSEK ZOSTAŁ POZYTYWNIE ZAOPINIOWANY | 22 |
Spośród zaakceptowanych wniosków pierwszeństwo w realizacji uzyskają te, które otrzymały największą liczbę punktów.
Realizacja wniosków będzie następowała do wyczerpania przeznaczonego na ten cel limitu środków finansowych.
DODATKOWE INFORMACJE
Maksymalna kwota dofinansowania: | Wysokość dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej nie może przekroczyć kwoty 27.000,00 zł |
Planowana ilość osób do objęcia programem: V nabór | 3 |
Sposób rozpatrywania wniosków: | Ocena formalna polega na sprawdzeniu kompletności wniosku (wypełnienie wszystkich punktów oraz dołączenie wszystkich załączników) -
Ocenę merytoryczną dokonuje Komisja powołana przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy -
Ostateczną decyzję w sprawie złożonych wniosków podejmuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy, po zasięgnięciu opinii Komisji -
W terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, Wnioskodawca otrzymuje pisemną informację o wyniku rozpatrzenia wniosku Urząd zastrzega sobie prawo do zmian w założeniach niniejszego naboru wniosków |
Druki do pobrania ze strony www. otwock.praca.gov.pl | Zakładka „Aktualności" „Regulamin dotacje" „Wniosek dotacje PO WER" |