Aktualności

Od 1 czerwca 2025 ważne zmiany w zgłaszaniu ofert pracy!

Ważne zmiany w zgłaszaniu ofert pracy!

Wchodząca w życie od 1 czerwca 2025 ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia nakłada obowiązek zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy ePraca.

Kogo dotyczy?

  • organy władzy publicznej,
  • organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
  • podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,
  • podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz
  • podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,
  • podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Oznacza to, że wymienione instytucje publiczne, które planują zatrudnienie pracowników, są zobowiązane do zgłaszania swoich ofert pracy do urzędu pracy (a ten następnie do ePraca) - co ma na celu zwiększenie przejrzystości i dostępności ofert zatrudnienia w sektorze publicznym.

W bazie ePraca nie mogą być zamieszczane oferty pracy, które naruszają zasady równego traktowania w zatrudnieniu w rozumieniu przepisów prawa pracy lub dyskryminują kandydatów do pracy.

 

 

Ważne zmiany w zgłaszaniu ofert pracy (od 1 czerwca 2025 r.)Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia w art. 83 ust. 2 pkt 1 nakłada obowiązek zgłaszania wolnych miejsc pracy do powiatowych urzędów pracy na podmioty o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001 r poz. 902).