Ogłoszenie o naborze wniosków o przyznanie dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej

Print Drukuj
 
Otwock, dnia 31.10.2017r.
 
Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku ogłasza
nabór wniosków o przyznanie  d o f i n a n s o w a n i a
na  podjęcie  działalności gospodarczej:
 
  1. w ramach projektu „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie otwockim (II)" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 --- (EFS POWER),
 
projekt  skierowany jest do osób bezrobotnych w wieku 18 – 29 lat pozostających bez pracy,  które nie uczestniczą w kształceniu i szkoleniu (tzw. młodzież NEET);
ponadto osoby, które nie ukończyły 25 roku życia mogą uzyskać wsparcie, jeśli są zarejestrowane jako osoby bezrobotne przez okres nie dłuższy niż 4 miesiące.
 
 
 
  1. w ramach programu „Aktywizacja zawodowa bezrobotnych zamieszkałych na wsi" finansowanego z rezerwy Funduszu Pracy
 
projekt  skierowany jest do osób bezrobotnych zamieszkałych na wsi
 
 
Wniosek o dofinansowanie na podjęcie działalności gospodarczej może złożyć osoba bezrobotna, dla której ustalono profil pomocy II   lub  w  uzasadnionych przypadkach  profil pomocy I oraz gdy utworzony został Indywidualny Plan Działania, w którym zaplanowano ubieganie się o dofinansowanie na podjęcie działalności gospodarczej.
 
Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku informuje, że NIE BĘDĄ PODLEGAŁY ROZPATRZENIU wnioski, osób bezrobotnych, które nie spełniają zapisów kryteriów niniejszego naboru
 
ZASADY NABORU WNIOSKÓW
Termin składania wniosków: 06.11.2017r. - 10.11.2017r. do godz. 15.30
Miejsce składania wniosków: Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku, ul. Górna 11
Sekretariat urzędu - pokój nr 14 
e – mail: sekretariat@pup.powiat-otwocki.pl
Sposób i forma składania wniosków:
  • wnioski można składać osobiście, drogą pocztową, pocztą elektroniczną (podpis elektroniczny) lub za pośrednictwem kuriera; w przypadku wniosków nadsyłanych pocztą lub za pośrednictwem kuriera o przyjęciu wniosku decyduje data wpływu wniosku do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku,
  • wnioski należy składać wyłącznie  na obowiązującym formularzu opracowanym przez PUP w Otwocku,
  • wniosek należy wypełnić czytelnie bez pozostawiania nie wypełnionych rubryk/ punktów, jeżeli któraś z pozycji wniosku nie dotyczy Wnioskodawcy należy wpisać: „brak", „nie posiadam", „nie wymagane",
  • niedopuszczalne jest jakiekolwiek modyfikowanie lub usuwanie elementów wniosku – dopuszcza się dodawanie stron, rozszerzanie rubryk wynikających z objętości treści,
  • wniosek powinien być zszyty lub w inny sposób trwale połączony uniemożliwiając wysunięcie się którejkolwiek strony,
  • wniosek przed jego złożeniem nie podlega konsultacji.
 
WARUNKI UBIEGANIA SIĘ O ŚRODKI FINANSOWE NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
 
Kto może składać wnioski:
Środki na podjęcie działalności gospodarczej mogą być przydzielone osobie bezrobotnej zarejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Otwocku, która:
  1. w okresie 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku:
  • nie odmówiła bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy lub  innej formy pomocy określonej w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy zwanej dalej „ustawą" oraz udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, o której mowa w art.62a ustawy,
  • nie przerwała z własnej winy szkolenia, stażu, realizacji indywidualnego planu działania, udziału w działaniach w ramach  Programu Aktywizacja i Integracja,  o których mowa w art. 62a ustawy, wykonywania prac społecznie użytecznych lub innej formy pomocy określonej w ustawie,
  • po skierowaniu podjęła szkolenie, przygotowanie zawodowe dorosłych, staż, prace społecznie użyteczne lub inną formę pomocy określoną w ustawie,
  1. nie otrzymała bezzwrotnych środków  Funduszu Pracy lub  innych bezzwrotnych środków publicznych na podjęcie działalności  gospodarczej lub rolniczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej,
  2. spełnia warunki przepisów rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis ( DZ. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1),
  3. w okresie 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku nie posiadała wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, a w przypadku jego posiadania przed upływem co najmniej 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku o dofinansowanie zaprzestał jej prowadzenia, dokonując wykreślenia wpisu,
  4. nie była karana w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 06 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. z 2016r., poz. 1137 ze zm.),
  5. nie złożyła wniosku do innego starosty o przyznanie dofinansowania lub przyznanie jednorazowo środków na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej,
  6. zamierza prowadzić działalność na terenie województwa mazowieckiego (przez prowadzenie działalności gospodarczej w rozumieniu niniejszego regulaminu uważa się posiadanie przez bezrobotnego siedziby firmy na terenie województwa mazowieckiego),
  1. zobowiąże się wykorzystać środki zgodnie z przeznaczeniem i rozliczyć je w terminie 2 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej,
  1. zobowiąże się do zwrotu środków otrzymanych a nie wydatkowanych w terminie 2 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej,
  2. 9)  zobowiąże się rozpocząć działalność gospodarczą po otrzymaniu środków z Funduszu Pracy i prowadzić ją przez okres co najmniej 12 miesięcy od dnia jej rozpoczęcia (termin liczony zgodnie z art. 112 Kodeksu cywilnego, np. rozpoczęcie działalności w dniu 17.05.2017r. prowadzenie do dnia 17.05.2018r.) oraz nieskładania w tym okresie wniosku o zawieszenie jej wykonywania (do okresu prowadzenia działalności gospodarczej zalicza się przerwy w jej prowadzeniu z powodu choroby lub korzystania ze świadczenia rehabilitacyjnego),
  3. zobowiąże się nie podejmować zatrudnienia w okresie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej,
  4. posiada wymagane uprawnienia do prowadzenia planowanej działalności (np.:  licencje, zezwolenia),
  5. w przypadku posiadania meldunku czasowego  na terenie działania Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku, okres zameldowania musi wynosić co najmniej 18 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
ZASADY OCENY WNIOSKÓW
KRYTERIUM OCENY WNIOSKU PUNKTACJA
Ocena merytoryczna wniosku
  1.  RODZAJ PLANOWANEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ     max 2 pkt
  1. Usługa/ produkcja
2pkt
  1. Handel
1pkt
  1. KWALIFIKACJE, DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE ZWIĄZANE Z PLANOWANĄ DZIAŁALNOŚCIĄ GOSPODARCZĄ     max 6 pkt
  1. Poziom doświadczenia zawodowego i kwalifikacje (wykształcenie, udokumentowany staż pracy  uprawnienia, szkolenia, kursy, certyfikaty)
0-6pkt
  1. OPIS PLANOWANEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ     max 12 pkt
  1. Przedmiot i zakres planowanej działalności, motywy założenia przedsiębiorstwa i krótkie uzasadnienie wyboru branży; Analiza SWOT planowanego przedsiębiorstwa
  2. Analiza ryzyka i działań naprawczych planowanego przedsięwzięcia
 
0-6pkt
0-6pkt
  1. LOKALIZACJA PLANOWANEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ     max  2 pkt
  1. Siedziba działalności gospodarczej na terenie powiatu otwockiego
2pkt
  1. Siedziba poza terenem  powiatu otwockiego
0pkt
  1. DZIAŁANIA PODJĘTA NA RZECZ URUCHOMIENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ max 4 pkt
  1. Udział środków własnych  w  stosunku do wnioskowanej wysokości środków na podjęcie działalności  gospodarczej:
  1. pow. 50%
2pkt
  1. 30% - 50%
1pkt
  1. Przedwstępne potwierdzenia/ zobowiązania współpracy z potencjalnymi kontrahentami (dostawcy, odbiorcy)
0-2pkt
  1. SZCZEGÓŁOWA SPECYFIKACJA WYDATKÓW W RAMACH WNIOSKOWANYCH ŚRODKÓW max  6 pkt
  1. Stopień przydatności ( pod kątem niezbędności i zbieżności) planowanych zakupów do planowanej działalności gospodarczej
0-6pkt
  1. ANALIZA FINANSOWA   max 6 pkt
  1. Obiektywna ocena Komisji dokonana na podstawie przedstawionej kalkulacji finansowej, m. in. pod względem realności podanych kwot  związanych z poniesionymi kosztami i przychodami, podanych kwot pod względem rachunkowym
0-6pkt
  1. PROPONOWANA FORMA ZABEZPIECZENIA max 2 pkt
  1. blokada rachunku bankowego, gwarancja bankowa
  2. weksel z poręczeniem wekslowym(aval),
  3. akt notarialny o dobrowolnym poddaniu się egzekucji przez dłużnika
2pkt
1pkt
0pkt
SUMA 40
MINIMALNA LICZBA PUNKTÓW JAKĄ TRZEBA UZYSKAĆ, ABY WNIOSEK ZOSTAŁ POZYTYWNIE ZAOPINIOWANY 22
Spośród zaakceptowanych wniosków pierwszeństwo w realizacji uzyskają te, które otrzymały największą liczbę punktów.
Realizacja wniosków będzie następowała do wyczerpania przeznaczonego na ten cel limitu środków finansowych.
DODATKOWE INFORMACJE
Maksymalna kwota dofinansowania ramach projektu „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie otwockim (II)"
współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 --- (EFS POWER)
 
 
 
Wysokość dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej nie może przekroczyć kwoty 23.000,00 zł.
 
Maksymalna kwota dofinansowania w ramach programu „Aktywizacja zawodowa bezrobotnych zamieszkałych na wsi" finansowanego z rezerwy
 Funduszu Pracy
 
 
Wysokość dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej nie może przekroczyć kwoty 22.000,00 zł.
 
Planowana ilość osób do objęcia programami: - 6 osób (EFS POWER)
- 4 osoby (aktywizacja zawodowa bezrobotnych zamieszkałych na wsi)
Sposób rozpatrywania wniosków:
  • Wniosek podlega ocenie formalnej i merytorycznej
Ocena formalna polega na sprawdzeniu kompletności wniosku (wypełnienie wszystkich punktów oraz dołączenie wszystkich załączników)
  • Ocenę merytoryczną dokonuje Komisja powołana przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
  • Ostateczną decyzję w sprawie złożonych wniosków podejmuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy, po zasięgnięciu opinii Komisji 
  • W terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, Wnioskodawca otrzymuje informację o wyniku rozpatrzenia wniosku
Urząd zastrzega sobie prawo do zmian w założeniach niniejszego naboru wniosków
Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek: Brak środków odwoławczych.
Nie ma możliwości odwołania się od decyzji Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku w sprawie rozpatrzenia wniosku.
Druki do pobrania ze strony www. pup.powiat-otwocki.pl  Dla Bezrobotnych i Poszukujących Pracy/ Dokumenty do pobrania/ Dotacje do działalności gospodarczej
Regulamin  dotacje"
Wniosek  dotacje"
 
Wnioski złożone przed lub po wskazanym terminie naboru wniosków nie podlegają rozpatrzeniu.

Załączniki

regulamin dotacje III
regulamin dotacje III.doc 177 KB
wniosek dotacje
wniosek dotacje.doc 5746 KB
instrukcja SWOT
instrukcja SWOT.pdf 115 KB
Wzór wypełnienia formularza de minimis
Wzór wypełnienia formularza de minimis.pdf 1112 KB
Informacje o publikacji dokumentu