NOWE ZASADY REJESTRACJI DLA OSÓB NIEPOSIADAJĄCYCH PODPISU ELEKTRONICZNEGO LUB PROFILU ZAUFANEGO
W dniu 15 kwietnia 2020r. weszło w życie nowe Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy (Dz. U. z 2020r., poz. 667), które określa szczególny sposób działania związany z prerejestracją osób bezrobotnych oraz poszukujących pracy.
Rozwiązanie to będzie miało jedynie charakter czasowy, tzn. będzie stosowane tylko w okresie zawieszenia lub ograniczenia funkcjonowania Powiatowych Urzędów Pracy w związku z epidemią COVID-19.
Zgodnie z przyjętym rozwiązaniem po wyznaczeniu wizyty w urzędzie za pomocą systemu praca.gov.pl (tzw. „prerejestracja"), zamiast osobistej wizyty w urzędzie, osoba ubiegająca się o nabycie statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy odbędzie rozmowę telefoniczną z pracownikiem urzędu, który potwierdzi dane z elektronicznie przesłanego wniosku, który nie został potwierdzony profilem zaufanym ePUAP czy kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
W trakcie rozmowy będzie istniała możliwość wyjaśnienia wątpliwości związanych z rejestracją, wypełnianiem elektronicznego wniosku, czy kwestią obowiązkowych załączników.
Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy będzie odbywać się na podstawie danych zawartych w formularzu prerejestracji, dokumentów do niego załączonych, danych dostępnych w rejestrach oraz danych, jakie zostaną przekazane pracownikowi urzędu podczas rozmowy telefonicznej.
Przy prerejestracji status osoby bezrobotnej lub osoby poszukującej pracy będzie przyznawany od dnia przeprowadzenia przez pracownika powiatowego urzędu pracy rozmowy telefonicznej z osobą ubiegającą się o rejestrację.
Jak prawidłowo dokonać „prerejestracji":
- Wejdź na stronę www.praca.gov.pl i wybierz „Rejestracja/wyrejestrowanie osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy". Następnie wybierz „Zgłoszenie do rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy (KRB)".Dla ułatwienia możesz skorzystać z poniższego linka:
- Jako adresata wniosku wybierz Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku i przystąp do wypełniania ankiety, która określi twój status na rynku pracy ( bezrobotnego lub poszukującego pracy). Na końcu ankiety przepisz kod z obrazka.
- Wybierz „Zgłoszenie do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy" jako metodę rejestracji i przystąp do wypełniania kolejnych pól formularza, załączając skany dokumentów na poszczególnych etapach. Pamiętaj o szczegółowym wypełnianiu wszystkich pól, co pozwoli na szybkie i prawidłowe przeprowadzenie procesu rejestracji.
- Wyślij formularz elektronicznie do urzędu i czekaj na kontakt telefoniczny pracownika rejestracji w tej sprawie. Pamiętaj by podać do siebie numer telefonu, bez tego rejestracja nie będzie dokonana.
(22) 779-37-14 wew. 224 lub (22) 779-65-23