Nabór wniosków o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla bezrobotnych w wieku 30 lat i więcej - RPO WM

Print Drukuj
 

 
 
Otwock, dnia 25.07.2019 r.
 
 
 
Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku ogłasza nabór wniosków
o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanych bezrobotnych:
 
w ramach projektu „Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w powiecie otwockim (III)"
współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020" ---- RPO
 
 
 
W ramach niniejszego naboru mogą zostać skierowane osoby w wieku 30 lat i więcej, zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Otwocku, należące co najmniej do jednej z grup defaworyzowanych, tj.:
 
  • osoby w wieku 50 lat i więcej,
  • osoby z niepełnosprawnościami,
  • osoby długotrwale bezrobotne (okres ostatniej rejestracji w urzędzie powyżej 12 miesięcy),
  • osoby o niskich kwalifikacjach (wykształcenie podstawowe, gimnazjalne, ponadgimnazjalne),
  • kobiety.
 
 
 
ZASADY NABORU WNIOSKÓW
Termin składania wniosków: 01.08.2019 r. - 08.08.2019 r. do godz. 15.30
Miejsce składania wniosków: Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku, ul. Górna 11
godziny urzędowania  od 08:00 do 16:00
Sekretariat urzędu - pokój nr 14 
e – mail: sekretariat@pup.powiat-otwocki.pl
Sposób i forma składania wniosków:
  • wnioski można składać osobiście, drogą pocztową, pocztą elektroniczną (podpis elektroniczny) lub za pośrednictwem kuriera; w przypadku wniosków nadsyłanych pocztą lub za pośrednictwem kuriera o przyjęciu wniosku decyduje data wpływu wniosku do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku
  • wnioski należy składać wyłącznie na obowiązującym formularzu opracowanym przez PUP w Otwocku,
  • wniosek należy wypełnić czytelnie bez pozostawiania nie wypełnionych rubryk/ punktów, jeżeli któraś z pozycji wniosku nie dotyczy Wnioskodawcy należy wpisać: „brak", nie posiadam", nie wymagane",
  • w przypadku nie wypełnienia jakiejkolwiek pozycji we wniosku lub braku wszystkich wymaganych załączników - wniosek nie będzie podlegał rozpatrzeniu,
  • niedopuszczalne jest jakiekolwiek modyfikowanie lub usuwanie elementów wniosku - dopuszcza się dodawanie stron, rozszerzanie rubryk wynikających z objętości treści,
  • wniosek powinien być zszyty lub w inny sposób trwale połączony uniemożliwiając wysunięcie się którejkolwiek strony,
  • wniosek przed jego złożeniem nie podlega konsultacji
 
 
 WARUNKI UBIEGANIA SIĘ O REFUNDACJĘ KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY DLA SKIEROWANEGO  BEZROBOTNEGO:
Kto może składać wnioski: O refundację może się ubiegać podmiot prowadzący działalność gospodarczą, który spełnia łącznie następujące warunki:
 
  • nie zmniejszył wymiaru czasu pracy pracownika i nie rozwiązałem stosunku pracy z pracownikiem w drodze wypowiedzenia dokonanego przez podmiot albo na mocy porozumienia stron z przyczyn niedotyczących pracowników w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji;
 
  • prowadzi działalność gospodarczą, w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, przez okres 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku, przy czym do wskazanego okresu prowadzenia działalności gospodarczej nie wlicza się okresu zawieszenia działalności gospodarczej;
 
  • nie zalega w dniu złożenia wniosku z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom oraz z opłacaniem należnych składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenia zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Państwowy Fundusz Rehabilitacyjny Osób Niepełnosprawnych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych;
 
  • nie zalega w dniu złożenia wniosku z opłacaniem innych danin publicznych;
 
  • nie posiada w dniu złożenia wniosku nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych;
 
  • nie był karany w okresie 2 lat przed złożeniem wniosku za przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. z 2018 r., poz. 1600 ze zm.) lub ustawy z dnia 28 października 2002r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2019 r., poz. 628);
 
  • o których mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013 r., str. 1);
 
O refundację mogą się ubiegać niepubliczne przedszkole lub niepubliczna szkoła, które spełniają łącznie następujące warunki:
 
  • nie zmniejszyły wymiaru czasu pracy pracownika i nie rozwiązały stosunku pracy z pracownikiem w drodze wypowiedzenia dokonanego przez przedszkole lub szkołę albo na mocy porozumienia stron z przyczyn niedotyczących pracowników w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji;
 
  • prowadzą działalność na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, przez okres 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku;
 
  • nie zalegają w dniu złożenia wniosku z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom oraz z opłacaniem należnych składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczy, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych;
 
  • nie zalegają w dniu złożenia wniosku z opłacaniem innych danin publicznych,
 
  • nie posiadają w dniu złożenia wniosku nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych;
 
  • nie były karane w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. z 2018 r., poz. 1600 ze zm.) lub ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2019 r. poz. 628);
 
  • o których mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013 r., str. 1)
 
O refundację może się ubiegać producent rolny, który spełnia łącznie następujące warunki:
 
  • nie zmniejszył wymiaru czasu pracy pracownika i nie rozwiązał stosunku pracy z pracownikiem w drodze wypowiedzenia dokonanego przez producenta rolnego albo na mocy porozumienia z przyczyn niedotyczących pracowników w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji;
 
  • posiada gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym lub prowadzeni dział specjalny produkcji rolnej w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych lub przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych przez okres co najmniej 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku;
 
  • nie zalega w dniu złożenia wniosku z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom oraz z opłacaniem należnych składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczy, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych,
 
  • nie zalega w dniu złożenia wniosku z opłaceniem innych danin publicznych,
 
  • nie posiada w dniu złożenia wniosku nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych,
 
  • nie był karany w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. – Kodeks karny (Dz. U. z 2018r., poz. 1600 ze zm.) lub ustawy z dnia 28 października 2002r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2019 r. poz. 628)
 
  • udokumentuje zatrudnienie w okresie ostatnich 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku, w każdym miesiącu co najmniej 1 pracownika na podstawie stosunku pracy w pełnym wymiarze czasu pracy oraz przedstawi dokumenty potwierdzające jego ubezpieczenie;
 
  • o których mowa rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013 r., str. 9)
 
O refundację mogą się ubiegać żłobek lub klub dziecięcy lub podmiot świadczący usługi rehabilitacyjne, które spełniają łącznie następujące warunki:
 
  • nie zalegają w dniu złożenia wniosku z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom oraz z opłacaniem należnych składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenia zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Państwowy Fundusz Rehabilitacyjny Osób Niepełnosprawnych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych;
 
  • nie zalegają w dniu złożenia wniosku z opłacaniem innych danin publicznych;
 
  • nie posiadają w dniu złożenia wniosku nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych;
 
  • nie były karane w okresie 2 lat przed złożeniem wniosku za przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. z 2018 r., poz. 1600 ze zm.) lub ustawy z dnia 28 października 2002r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2019 r., poz. 628);
 
  • nie zmniejszyły wymiaru czasu pracy pracownika i nie rozwiązały stosunku pracy z pracownikiem w drodze wypowiedzenia dokonanego przez żłobek lub klub dziecięcy lub podmiot świadczący usługi rehabilitacyjne albo na mocy porozumienia stron z przyczyn niedotyczących pracowników w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji;
 
  • określone w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013 r., str. 1).
 
 
ZASADY OCENY WNIOSKÓW
KRYTERIUM OCENY WNIOSKU PUNKTACJA
Ocena merytoryczna wniosku
  1. OKRES FUNKCJONOWANIA  PODMIOTU, PRZEDSZKOLA, SZKOŁY LUB PRODUCENTA ROLNEGO,ŻŁOBKA, KLUBU DZIECIĘCEGO lub PODMIOTU ŚWIADCZĄCEGO USŁUGI REHABILITACYJNE NA RYNKU
                                                                                                                                                           max 3pkt
  1. powyżej 5 lat
3pkt
  1. od 1 roku do 5 lat
2pkt
  1. od 6 miesięcy do 1 roku
1pkt
  1. UDZIAŁ ŚRODKÓW WŁASNYCH PODMIOTU, PRZEDSZKOLA, SZKOŁY LUB PRODUCENTA ROLNEGO, ŻŁOBKA, KLUBU DZIECIĘCEGO lub PODMIOTU ŚWIADCZĄCEGO USŁUGI REHABILITACYJNE  W KOSZTACH WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY                                                         max 5pkt
  1. wkład własny od 10.000,00zł i powyżej (udokumentowany w momencie rozliczenia)
5pkt
  1. wkład własny od 3.000,00zł do 10.000,00zł (udokumentowany w momencie rozliczenia)
3pkt
  1. wkład własny poniżej 3.000,00zł (udokumentowany w momencie rozliczenia)
1pkt
  1. brak wkładu własnego
0pkt
  1. PROPONOWANA FORMA ZABEZPIECZENIA                                                                             max 5pkt
  1. blokada środków na rachunku bankowym, gwarancja bankowa
5pkt
  1. weksel z poręczeniem wekslowym (aval)
3pkt
  1. akt notarialny o poddaniu się egzekucji przez dłużnika
0pkt
  1. DOTYCHCZASOWA WSPÓŁPRACA Z PUP W OTWOCKU, w okresie 24 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku                                                                                                                                      max  5pkt
  1. efektywność zatrudnienia50% i więcej
5pkt
  1. efektywność zatrudnienia do 50%
3pkt
  1. brak efektywności zatrudnienia
0pkt
  1. nie wywiązanie się z warunków umowy (m.in. nie dotrzymanie warunków zatrudnienia po okresie związania umową)
-5pkt
  1. BRAK WSPÓŁPRACY Z PUP W OTWOCKU, w okresie 24 miesięcy w zakresie realizacji programów rynku pracy (część I pkt 11 wniosku)                                                                                           max  5pkt
  1. DŁUGOŚĆ GWARANTOWANEGO ZATRUDNIENIA po okresie 24 m-cy(ustawowo wymaganego)  max  5pkt
  1. od 6 miesięcy wzwyż
5pkt
  1. od 4 do 5 miesięcy
2pkt
  1. 3 miesiące
1pkt
  1. PROPONOWANE WYNAGRODZENIE BRUTTO DLA OSOBY BEZROBOTNEJ ZATRUDNIONEJ W RAMACH TWORZONEGO STANOWISKA PRACY                                                                                  max 5 pkt
  1. wynagrodzenie powyżej 151% minimalnego wynagrodzenia za pracę
5pkt
  1. wynagrodzenie od 121%  do  150% minimalnego wynagrodzenia za pracę
3pkt
  1. wynagrodzenie od 100% do 120%  minimalnego wynagrodzenia za pracę
1pkt
  1. WSKAZANIE WYMAGAŃ STAWIANYCH PRZEZ WNIOSKODAWCĘ BEZROBOTNYM, KTÓRZY MIELIBY BYĆ ZATRUDNIENI NA TWORZONYM STANOWISKU PRACY(CZY W BAZIE PUP SĄ OSOBY SPEŁNIAJACE WYMAGANIA WNIOSKODAWCY)                                                                       max 5pkt
  1. postawienie wymagań, pozwalających na swobodny wybór kandydatów spośród bezrobotnych zarejestrowanych w PUP
5pkt
  1. postawienie na tyle wysokich wymagań, że liczba osób bezrobotnych pozostających w rejestrze PUP jest ograniczona
1pkt
SUMA 33
MINIMALNA LICZBA PUNKTÓW JAKA TRZEBA UZYSKAĆ, ABY WNIOSEK ZOSTAŁ POZYTYWNIE ZAOPINIOWANY 18
 
 
Maksymalna możliwa do zdobycia liczba punktów: 33
Minimalna liczba punktów jaką potrzeba uzyskać, aby wniosek został rozpatrzony: 18
Spośród zaakceptowanych wniosków pierwszeństwo w realizacji uzyskają te, które otrzymały największą liczbę punktów.
Realizacja wniosków będzie następowała do wyczerpania przeznaczonego na ten cel limitu środków finansowych.
 
 
DOTATKOWE INFORMACJE
Maksymalna kwota dotacji: Wysokość refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy nie może przekroczyć kwoty
25.000,00 zł
Planowana ilość osób do objęcia programem:
II nabór
1 osoba
Sposób rozpatrywania wniosków:
  • Wniosek podlega ocenie formalnej i merytorycznej
Ocena formalna polega na sprawdzeniu kompletności wniosku (wypełnienie wszystkich punktów oraz dołączenie wszystkich załączników)
  • Ocenę merytoryczną dokonuje Komisja powołana przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
  • Ostateczną decyzję w sprawie złożonych wniosków podejmuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy, po zasięgnięciu opinii Komisji 
  • W terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, Wnioskodawca otrzymuje pisemną informację o wyniku rozpatrzenia wniosku
 
Urząd zastrzega sobie prawo do zmian w założeniach niniejszego naboru wniosków.
 
Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek:
  • Brak środków odwoławczych
Nie ma możliwości odwołania się od decyzji Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku w sprawie rozpatrzenia wniosku
Druki do pobrania ze strony www.otwock.praca.gov.pl Dla Przedsiębiorców i Pracodawców/ Dokumenty do pobrania/ więcej/
Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
lub
Aktualności
 „Regulamin dotyczący refundacji kosztów wyposażenie lub doposażenia stanowiska pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Otwocku"
RPO ---„Wniosek podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, producenta rolnego, niepublicznego przedszkola lub niepublicznej szkoły o przyznanie refundacji ze środków Funduszu Pracy kosztów wyposażenie lub doposażenia stanowiska pracy (…)"
RPO --- „Wniosek żłobka lub klubu dziecięcego, podmiotu świadczącego usługi rehabilitacyjne o przyznanie refundacji
ze środków Funduszu Pracy kosztów wyposażenie lub doposażenia stanowiska pracy (…)"
 
Wnioski złożone przed lub po wskazanym terminie naboru wniosków nie podlegają rozpatrzeniu.
 
 

Załączniki

Regulamin dot. refundacji kosztow wyposazenie lub doposażenie st.pracy
Regulamin dot. refundacji kosztow wyposazenie lub doposażenie st.pracy.doc 237 KB
RPO -- Wniosek podmiot producent rolny niepubliczne przedszkole niepubliczna szkoła
RPO -- Wniosek podmiot producent rolny niepubliczne przedszkole niepubliczna szkoła.doc 5747 KB
RPO -- Wniosek żłobek lub klub dziecięcy podmiot świadczący usługi rehabilitacyjne
RPO -- Wniosek żłobek lub klub dziecięcy podmiot świadczący usługi rehabilitacyjne.doc 5700 KB
Informacje o publikacji dokumentu