Nabór wniosków o przyznanie dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej w ramach środków Funduszu Pracy

Print Drukuj

 
Otwock, dnia 06.04.2022
 
Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku ogłasza
nabór wniosków o przyznanie  d o f i n a n s o w a n i a
na  podjęcie  działalności gospodarczej
w ramach środków Funduszu Pracy
 
UWAGA:
Przed złożeniem wniosku prosimy o:
- zapoznanie się z Regulaminem przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej obowiązującym w Powiatowym Urzędzie Pracy w Otwocku,
- skontaktowanie się ze swoim doradcą klienta w celu zaplanowania zasadności wsparcia (dofinansowanie do działalności gospodarczej) w Indywidualnym Planie Działania (IPD).
 
Ponadto zwracamy uwagę: dokonując rejestracji jako osoba bezrobotna należy załączyć do karty rejestracyjnej dokumenty potwierdzające kwalifikacje, doświadczenie zawodowe Wnioskodawcy do planowanej działalności gospodarczej, np.: świadectwa ukończenia szkoły, świadectwa pracy, certyfikaty. 
 
ZASADY NABORU WNIOSKÓW
Termin składania wniosków: 25.04.2022 – 29.04.2022
Wnioski, które wpłyną do urzędu przed lub po wskazanym terminie
nie podlegają rozpatrzeniu
Miejsce składania wniosków: Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku
05-400 Otwock
ul. Górna 11
Sposób i forma składania wniosków:
  •  wnioski można składać  osobiście w zaadresowanej i zamkniętej kopercie do dedykowanej urny na dokumenty znajdującej się przed siedzibą urzędu: ul. Górna 11, 05-400 Otwock,  w godzinach 8.00 – 15.00
lub
drogą pocztową , lub za pośrednictwem kuriera. W przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem poczty lub kuriera decyduje data wpływu do urzędu,
  • wnioski należy składać wyłącznie  na obowiązującym formularzu opracowanym przez PUP w Otwocku,
  • wniosek należy wypełnić czytelnie bez pozostawiania niewypełnionych rubryk/ punktów, jeżeli któraś z pozycji wniosku nie dotyczy Wnioskodawcy należy wpisać: „nie dotyczy", „brak", „nie posiadam", „nie wymagane",
  • niedopuszczalne jest jakiekolwiek modyfikowanie lub usuwanie elementów wniosku – dopuszcza się dodawanie stron, rozszerzanie rubryk wynikających z objętości treści,
  • wniosek powinien być zszyty lub w inny sposób trwale połączony uniemożliwiając wysunięcie się którejkolwiek strony,
  • należy sporządzić kopię wniosku, ponieważ Urząd nie wydaje wniosku oraz nie sporządza jego kserokopii,
  • wniosek przed jego złożeniem nie podlega konsultacji
   
 
WARUNKI UBIEGANIA SIĘ O ŚRODKI FINANSOWE NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Kto może składać wnioski: Środki na podjęcie działalności gospodarczej mogą być przydzielone osobie bezrobotnej zarejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Otwocku, która:
  1. w okresie 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku:
  • nie odmówiła bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy lub  innej formy pomocy określonej w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy zwanej dalej „ustawą" oraz udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, o której mowa w art.62a ustawy,
  • nie przerwała z własnej winy szkolenia, stażu, realizacji indywidualnego planu działania, udziału w działaniach w ramach  Programu Aktywizacja i Integracja,  o których mowa w art. 62a ustawy, wykonywania prac społecznie użytecznych lub innej formy pomocy określonej w ustawie,
  • po skierowaniu podjęła szkolenie, przygotowanie zawodowe dorosłych, staż, prace społecznie użyteczne lub inną formę pomocy określoną w ustawie,
  1. nie otrzymała bezzwrotnych środków  Funduszu Pracy lub  innych bezzwrotnych środków publicznych na podjęcie działalności  gospodarczej lub rolniczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej,
  2. spełnia warunki przepisów rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis ( DZ. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1),
  3. nie posiadała wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, a w przypadku jego posiadania w dniu przypadającym w okresie przed upływem co najmniej 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku o dofinansowanie zakończyła działalność gospodarczą,
  4. zakończyła prowadzenie działalności gospodarczej w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, ogłoszonego z powodu COVID-19, w związku z wystąpieniem tego stanu, w okresie krótszym niż 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku o dofinansowanie, a symbol i przedmiot planowanej działalności gospodarczej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) na poziomie podklasy jest inny od działalności zakończonej,
  5. nie była karana w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 06 czerwca 1997 r. – Kodeks karny,
  6. nie złożyła wniosku do innego starosty o przyznanie dofinansowania lub przyznanie jednorazowo środków na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej,
  7. zamierza prowadzić działalność na terenie województwa mazowieckiego (przez prowadzenie działalności gospodarczej w rozumieniu niniejszego regulaminu uważa się posiadanie przez bezrobotnego siedziby firmy na terenie województwa mazowieckiego), zobowiąże się wykorzystać środki zgodnie z przeznaczeniem i rozliczyć je w terminie 2 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej,
  8. zobowiąże się do zwrotu środków otrzymanych a nie wydatkowanych w terminie 2 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej,
  9. zobowiąże się rozpocząć działalność gospodarczą po otrzymaniu środków z Funduszu Pracy i prowadzić ją przez okres co najmniej 12 miesięcy od dnia jej rozpoczęcia (termin liczony zgodnie z art. 112 Kodeksu cywilnego, np. rozpoczęcie działalności w dniu 17.05.2021 r. prowadzenie do dnia 17.05.2022 r.) oraz nieskładania w tym okresie wniosku o zawieszenie jej wykonywania,
  10. zobowiąże się nie podejmować zatrudnienia w okresie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej,
  11. posiada wymagane uprawnienia do prowadzenia planowanej działalności (np.:  licencje, zezwolenia),
  12. w przypadku posiadania meldunku czasowego na terenie działania Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku, okres zameldowania musi wynosić co najmniej 18 miesięcy od dnia złożenia wniosku,
  13. nie była karana zakazem dostępu do środków publicznych, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt  1 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
 
ZASADY OCENY WNIOSKÓW
KRYTERIUM OCENY WNIOSKU PUNKTACJA
Ocena merytoryczna wniosku
  1.  RODZAJ PLANOWANEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ     max 2 pkt
  1. Usługa/ produkcja
2pkt
  1. Handel
1pkt
  1. KWALIFIKACJE, DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE ZWIĄZANE Z PLANOWANĄ DZIAŁALNOŚCIĄ GOSPODARCZĄ     max 6 pkt
  1. Poziom doświadczenia zawodowego i kwalifikacje (wykształcenie, udokumentowany staż pracy  uprawnienia, szkolenia, kursy, certyfikaty)
0-6pkt
  1. OPIS PLANOWANEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ     max 12 pkt
  1. Przedmiot i zakres planowanej działalności, motywy założenia przedsiębiorstwa i krótkie uzasadnienie wyboru branży; Analiza SWOT planowanego przedsiębiorstwa
  2. Analiza ryzyka i działań naprawczych planowanego przedsięwzięcia
 
0-6pkt
0-6pkt
  1. LOKALIZACJA PLANOWANEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ     max  2 pkt
  1. Siedziba działalności gospodarczej na terenie powiatu otwockiego
2pkt
  1. Siedziba poza terenem  powiatu otwockiego
0pkt
  1. DZIAŁANIA PODJĘTA NA RZECZ URUCHOMIENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ max 4 pkt
  1. Udział środków własnych  w  stosunku do wnioskowanej wysokości środków na podjęcie działalności  gospodarczej:
  1. pow. 50%
2pkt
  1. 30% - 50%
1pkt
  1. Przedwstępne potwierdzenia/ zobowiązania współpracy z potencjalnymi kontrahentami (dostawcy, odbiorcy)
0-2pkt
  1. SZCZEGÓŁOWA SPECYFIKACJA WYDATKÓW W RAMACH WNIOSKOWANYCH ŚRODKÓW max  6 pkt
  1. Stopień przydatności ( pod kątem niezbędności i zbieżności) planowanych zakupów do planowanej działalności gospodarczej
0-6pkt
  1. ANALIZA FINANSOWA   max 6 pkt
  1. Obiektywna ocena Komisji dokonana na podstawie przedstawionej kalkulacji finansowej, m. in. pod względem realności podanych kwot  związanych z poniesionymi kosztami i przychodami, podanych kwot pod względem rachunkowym
0-6pkt
  1. PROPONOWANA FORMA ZABEZPIECZENIA max 2 pkt
  1. weksel z poręczeniem wekslowym(aval),
  2. blokada rachunku bankowego, gwarancja bankowa
  3. akt notarialny o dobrowolnym poddaniu się egzekucji przez dłużnika
2pkt
1pkt
0pkt
SUMA 40
MINIMALNA LICZBA PUNKTÓW JAKĄ TRZEBA UZYSKAĆ, ABY WNIOSEK ZOSTAŁ POZYTYWNIE ZAOPINIOWANY 22
 
Spośród zaakceptowanych wniosków pierwszeństwo w realizacji uzyskają te, które otrzymały największą liczbę punktów.
 
Realizacja wniosków będzie następowała do wyczerpania przeznaczonego na ten cel limitu środków finansowych.
 
DODATKOWE INFORMACJE
Maksymalna kwota dofinansowania:
 
Wysokość dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej nie może przekroczyć kwoty
 
27.000,00 zł
Planowana ilość osób do objęcia programem:
I nabór
 
30
Sposób rozpatrywania wniosków:
  • Wniosek podlega ocenie formalnej i merytorycznej
Ocena formalna polega na sprawdzeniu kompletności wniosku (wypełnienie wszystkich punktów oraz dołączenie wszystkich załączników)
  • Ocenę merytoryczną dokonuje Komisja powołana przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
  • Ostateczną decyzję w sprawie złożonych wniosków podejmuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy, po zasięgnięciu opinii Komisji 
  • W terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, Wnioskodawca otrzymuje pisemną informację o wyniku rozpatrzenia wniosku
Urząd zastrzega sobie prawo do zmian w założeniach niniejszego naboru wniosków
Druki do pobrania ze strony
www. otwock.praca.gov.pl
Zakładka „Aktualności"
Regulamin  dotacje"                         
Wniosek dotacje PO WER"
 

Załączniki

regulamin dotacje1
regulamin dotacje1.pdf 288 KB
instrukcja SWOT FP
instrukcja SWOT FP.pdf 115 KB
PKD-2007-wyjaśnienia FP
PKD-2007-wyjaśnienia FP.pdf 1018 KB
Wniosek dotacje FP1
Wniosek dotacje FP1.doc 5874 KB
Wniosek dotacje FP1
Wniosek dotacje FP1.pdf 3293 KB
Informacje o publikacji dokumentu