Otwock, dnia 12.09.2019 r.
Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku ogłasza
nabór wniosków o przyznanie dofinansowania
na podjęcie działalności gospodarczej:
w ramach projektu „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie otwockim (III)" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
--- (EFS PO WER).
O dofinansowanie na rozpoczęcie działalności gospodarczej mogą ubiegać się osoby młode w wieku 18-29 lat, w tym osoby z niepełnosprawnościami zarejestrowane w PUP w Otwocku jako bezrobotne, które nie uczestniczą w kształceniu i szkoleniu (tzw. młodzież NEET). Zgodnie z zapisami PO WER osobą z kategorii NEET jest osoba, która spełnia łącznie trzy następujące warunki:
– nie pracuje (tj. jest bezrobotna lub bierna zawodowo),
– nie kształci się (tj. nie uczestniczy w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym albo zaniedbuje obowiązek szkolny lub nauki),
– nie szkoli (tj. nie uczestniczy w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy oraz nie brała udział w tego typu formie aktywizacji, finansowanej ze środków publicznych, w okresie ostatnich 4 tygodni.
Wsparcie będzie udzielane zgodnie ze standardami określonymi w Planie realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce tj.:
- osobom do 25 roku życia – w ciągu 4 miesięcy od dnia rejestracji w urzędzie,
- osobom powyżej 25 roku życia – w ciągu 4 miesięcy od dnia przystąpienia do projektu.
Urząd zapewnia możliwość skorzystania ze wsparcia byłym uczestnikom/ uczestniczkom projektów z zakresu włączenia społecznego, realizowanego w ramach Celu Tematycznego 9 w RPO,
o ile kwalifikują się do projektu PUP.
ZASADY NABORU WNIOSKÓW
Termin składania wniosków: | 19.09.2019 r. - 26.09.2019 r. do godz. 15.30 |
Miejsce składania wniosków: | Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku, ul. Górna 11 Sekretariat urzędu - pokój nr 14 e – mail: sekretariat@pup.powiat-otwocki.pl |
Sposób i forma składania wniosków: | - wnioski można składać osobiście, drogą pocztową, pocztą elektroniczną (podpis elektroniczny) lub za pośrednictwem kuriera; w przypadku wniosków nadsyłanych pocztą lub za pośrednictwem kuriera o przyjęciu wniosku decyduje data wpływu wniosku do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku,
- wnioski należy składać wyłącznie na obowiązującym formularzu opracowanym przez PUP w Otwocku,
- wniosek należy wypełnić czytelnie bez pozostawiania nie wypełnionych rubryk/ punktów, jeżeli któraś z pozycji wniosku nie dotyczy Wnioskodawcy należy wpisać: „brak", „nie posiadam", „nie wymagane",
- niedopuszczalne jest jakiekolwiek modyfikowanie lub usuwanie elementów wniosku – dopuszcza się dodawanie stron, rozszerzanie rubryk wynikających z objętości treści,
- wniosek powinien być zszyty lub w inny sposób trwale połączony uniemożliwiając wysunięcie się którejkolwiek strony,
- wniosek przed jego złożeniem nie podlega konsultacji.
|
WARUNKI UBIEGANIA SIĘ O ŚRODKI FINANSOWE NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Kto może składać wnioski: | Środki na podjęcie działalności gospodarczej mogą być przydzielone osobie bezrobotnej zarejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Otwocku, która: - w okresie 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku:
- nie odmówiła bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy lub innej formy pomocy określonej w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy zwanej dalej „ustawą" oraz udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, o której mowa w art.62a ustawy,
- nie przerwała z własnej winy szkolenia, stażu, realizacji indywidualnego planu działania, udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, o których mowa w art. 62a ustawy, wykonywania prac społecznie użytecznych lub innej formy pomocy określonej w ustawie,
- po skierowaniu podjęła szkolenie, przygotowanie zawodowe dorosłych, staż, prace społecznie użyteczne lub inną formę pomocy określoną w ustawie,
- nie otrzymała bezzwrotnych środków Funduszu Pracy lub innych bezzwrotnych środków publicznych na podjęcie działalności gospodarczej lub rolniczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej,
- spełnia warunki przepisów rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis ( DZ. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1),
- nie posiadała wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, a w przypadku jego posiadania w dniu przypadającym w okresie przed upływem co najmniej 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku o dofinansowanie zakończyła działalność gospodarczą,
- nie była karana w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 06 czerwca 1997 r. – Kodeks karny,
- nie złożyła wniosku do innego starosty o przyznanie dofinansowania lub przyznanie jednorazowo środków na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej,
- zamierza prowadzić działalność na terenie województwa mazowieckiego (przez prowadzenie działalności gospodarczej w rozumieniu niniejszego regulaminu uważa się posiadanie przez bezrobotnego siedziby firmy na terenie województwa mazowieckiego),
- zobowiąże się wykorzystać środki zgodnie z przeznaczeniem i rozliczyć je w terminie 2 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej,
- zobowiąże się do zwrotu środków otrzymanych a nie wydatkowanych w terminie 2 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej,
- 9) zobowiąże się rozpocząć działalność gospodarczą po otrzymaniu środków z Funduszu Pracy i prowadzić ją przez okres co najmniej 12 miesięcy od dnia jej rozpoczęcia (termin liczony zgodnie z art. 112 Kodeksu cywilnego, np. rozpoczęcie działalności w dniu 17.05.2017 r. prowadzenie do dnia 17.05.2018 r.) oraz nieskładania w tym okresie wniosku o zawieszenie jej wykonywania,
- zobowiąże się nie podejmować zatrudnienia w okresie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej,
- posiada wymagane uprawnienia do prowadzenia planowanej działalności (np.: licencje, zezwolenia),
- w przypadku posiadania meldunku czasowego na terenie działania Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku, okres zameldowania musi wynosić co najmniej 18 miesięcy od dnia złożenia wniosku,
- nie była karana zakazem dostępu do środków publicznych, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
|
ZASADY OCENY WNIOSKÓW
KRYTERIUM OCENY WNIOSKU | PUNKTACJA |
Ocena merytoryczna wniosku |
- RODZAJ PLANOWANEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ max 2 pkt
|
- Usługa/ produkcja
| 2pkt |
- Handel
| 1pkt |
- KWALIFIKACJE, DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE ZWIĄZANE Z PLANOWANĄ DZIAŁALNOŚCIĄ GOSPODARCZĄ max 6 pkt
|
- Poziom doświadczenia zawodowego i kwalifikacje (wykształcenie, udokumentowany staż pracy uprawnienia, szkolenia, kursy, certyfikaty)
| 0-6pkt |
- OPIS PLANOWANEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ max 12 pkt
|
- Przedmiot i zakres planowanej działalności, motywy założenia przedsiębiorstwa i krótkie uzasadnienie wyboru branży; Analiza SWOT planowanego przedsiębiorstwa
- Analiza ryzyka i działań naprawczych planowanego przedsięwzięcia
| 0-6pkt 0-6pkt |
- LOKALIZACJA PLANOWANEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ max 2 pkt
|
- Siedziba działalności gospodarczej na terenie powiatu otwockiego
| 2pkt |
- Siedziba poza terenem powiatu otwockiego
| 0pkt |
- DZIAŁANIA PODJĘTA NA RZECZ URUCHOMIENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ max 4 pkt
|
- Udział środków własnych w stosunku do wnioskowanej wysokości środków na podjęcie działalności gospodarczej:
|
- pow. 50%
| 2pkt |
- 30% - 50%
| 1pkt |
- Przedwstępne potwierdzenia/ zobowiązania współpracy z potencjalnymi kontrahentami (dostawcy, odbiorcy)
| 0-2pkt |
- SZCZEGÓŁOWA SPECYFIKACJA WYDATKÓW W RAMACH WNIOSKOWANYCH ŚRODKÓW max 6 pkt
|
- Stopień przydatności ( pod kątem niezbędności i zbieżności) planowanych zakupów do planowanej działalności gospodarczej
| 0-6pkt |
- ANALIZA FINANSOWA max 6 pkt
|
- Obiektywna ocena Komisji dokonana na podstawie przedstawionej kalkulacji finansowej, m. in. pod względem realności podanych kwot związanych z poniesionymi kosztami i przychodami, podanych kwot pod względem rachunkowym
| 0-6pkt |
- PROPONOWANA FORMA ZABEZPIECZENIA max 2 pkt
|
- blokada rachunku bankowego, gwarancja bankowa
- weksel z poręczeniem wekslowym(aval),
- akt notarialny o dobrowolnym poddaniu się egzekucji przez dłużnika
| 2pkt 1pkt 0pkt |
SUMA | 40 |
MINIMALNA LICZBA PUNKTÓW JAKĄ TRZEBA UZYSKAĆ, ABY WNIOSEK ZOSTAŁ POZYTYWNIE ZAOPINIOWANY | 22 |
Spośród zaakceptowanych wniosków pierwszeństwo w realizacji uzyskają te, które otrzymały największą liczbę punktów.
Realizacja wniosków będzie następowała do wyczerpania przeznaczonego na ten cel limitu środków finansowych.
DODATKOWE INFORMACJE
Maksymalna kwota dofinansowania: | Wysokość dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej nie może przekroczyć kwoty 24.500,00 zł. |
Planowana ilość osób do objęcia programem: III nabór | 6 (5 kobiet, 1 mężczyzna) |
Sposób rozpatrywania wniosków: | - Wniosek podlega ocenie formalnej i merytorycznej
Ocena formalna polega na sprawdzeniu kompletności wniosku (wypełnienie wszystkich punktów oraz dołączenie wszystkich załączników) - Ocenę merytoryczną dokonuje Komisja powołana przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
- Ostateczną decyzję w sprawie złożonych wniosków podejmuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy, po zasięgnięciu opinii Komisji
- W terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, Wnioskodawca otrzymuje informację o wyniku rozpatrzenia wniosku
Urząd zastrzega sobie prawo do zmian w założeniach niniejszego naboru wniosków |
Druki do pobrania ze strony www. otwock.praca.gov.pl | Dla Bezrobotnych i Poszukujących Pracy/ Dokumenty do pobrania/ Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej „Regulamin dotacje" „Wniosek dotacje PO WER" |
Wnioski złożone przed lub po wskazanym terminie naboru wniosków nie podlegają rozpatrzeniu.