Nazwa:
|
Pracownik instytucji pożyczkowej
|
Kod:
|
421301
|
Synteza:
|
Zajmuje się sprzedażą produktów finansowych znajdujących się w ofercie instytucji pożyczkowej; prowadzi kompleksową obsługę klientów, tj. prezentuje ofertę, sprzedaje produkty finansowe, monitoruje terminowość spłat, prowadzi rozliczenie końcowe i zamyka spłatę udzielonej pożyczki; odpowiada za utrzymywanie kontaktów z klientami także w okresie spłaty, a w przypadku zalegania ze spłatą podejmuje działania windykacyjne.
|
Zadania zawodowe:
|
- realizowanie założonych planów sprzedażowych na wyznaczonym terenie;
- nawiązywanie i utrzymywanie długofalowych relacji z klientami instytucji pożyczkowej: kontakt telefoniczny, email oraz organizowanie bezpośrednich spotkań z klientami;
- budowanie i prowadzenie bazy klientów oraz wykonywanie telefonów sprzedażowych;
- prowadzenie kompleksowej obsługi klientów w zakresie sprzedaży produktów finansowych instytucji pożyczkowej;
- obsługiwanie wniosków pożyczkowych, w tym udzielanie klientom niezbędnych informacji w zakresie prawidłowego ich wypełniania;
- przygotowywanie dokumentów pożyczkowych oraz prowadzenie korespondencji związanej z obsługą udzielonej pożyczki;
- dokonywanie analizy sytuacji finansowej klienta i wstępnej weryfikacji jego zdolności kredytowej;
- prowadzenie monitoringu spłat udzielonych pożyczek, a w przypadku nieterminowych spłat dokonywanie analizy przyczyn opóźnienia oraz podejmowanie działań na rzecz motywowania klientów do spłaty;
- realizowanie zadań windykacyjnych zgodnie z ustalonym harmonogramem, w tym także windykacji terenowych;
- sporządzanie raportów z bieżącej sprzedaży produktów finansowych oraz raportów końcowych uwzględniających poziom realizacji sprzedaży w stosunku do założonego planu;
- zarządzanie powierzonym mieniem i środkami finansowymi, w tym sporządzanie bilansów i rozliczeń w tym zakresie;
- podejmowanie działań w zakresie budowania wizerunek placówki, jako wiarygodnego partnera na rynku usług finansowych.
|
Dodatkowe zadania zawodowe:
|
- prowadzenie akcji reklamowych w okolicy danej placówki: roznoszenie ulotek do skrzynek na listy, do biur itp.
|