Zadania zawodowe:
|
- prowadzenie interdyscyplinarnych badań nad zachowaniami ekonomicznymi i konsumenckimi określonych grup społecznych: ich potrzeb i emocji związanych z nabywaniem produktów, motywacją ludzi do oszczędzania i inwestowania itp.;
- określanie preferencji konsumenckich potencjalnych klientów na określone marki, logo i rodzaj produktów oferowanych do sprzedaży;
- przygotowywanie ekspertyz wskazujących producentom towarów i usług jak zaciekawić i zwrócić uwagę konsumentów na oferowany towar lub usługę;
- stosowanie odpowiednich zasad, metod i technik wywierania wpływu w marketingu i reklamie wpływających na zwiększenie sprzedaży;
- przygotowywanie ekspertyz dotyczących zachowań finansowych potencjalnych klientów banków, giełdy, centrów badań rynkowych, firm doradczo-inwestycyjnych itp.;
- doradzanie właścicielom firm jak podejmować decyzje ryzykowne i niepewne na podstawie psychologicznych teorii podejmowania decyzji;
- kreowanie wizerunku firmy;
- opracowanie systemu identyfikacji wizualnej: logo firmy, kolory firmowe, druki firmowe i materiały reklamowe, identyfikatory, ubiór pracowników, wystrój stoisk firmowych, tablice informacyjne, opakowania itp.;
- uczestnictwo bądź służenie radą i pomocą w negocjacjach biznesowych;
- opracowywanie programów szkoleń oraz ich prowadzenie dla kadry menedżerskiej i właścicieli firm z zakresu psychologii zarządzania i inwestowania, rozwiązywania konfliktów, zachowań konsumenckich i psychologii reklamy, motywowania i przywództwa itp.;
- uczestniczenie w przygotowywaniu kampanii reklamowych i strategii marketingowych określonych produktów i usług;
- uczestniczenie w organizacji kongresów, konferencji, sympozjów i odczytów;
- prezentowanie dorobku psychologii biznesu w kraju i za granicą;
- przestrzeganie standardów etycznych w działalności psychologów biznesu.
|